Artificial Intelligence, Data Analytics and Retail Management: opportunities and recommendations
Anno:
2021
Autori/autrici: Fraboni, P. F. L.; Sabatini, A.; Temperini, V.; Properzi, E.; Lasca, W.; Scarponi, D.
Lingua: ENG
Classificazione IRIS: 4.1 Contributo in Atti di convegno
Scheda completa IRIS: https://iris.univpm.it/handle/11566/293269
Citazioni:Artificial Intelligence, Data Analytics and Retail Management: opportunities and recommendations / Fraboni, P. F. L.; Sabatini, A.; Temperini, V.; Properzi, E.; Lasca, W.; Scarponi, D.. - ELETTRONICO. - (2021), pp. 1-5. (Intervento presentato al convegno Trasformazione digitale dei mercati: il Marketing nella creazione di valore per le imprese e la società. XVIII Convegno Annuale della Società Italiana Marketing tenutosi a Ancona - Facoltà di Economia Università Politecnica delle Marche nel 14-15 ottobre 2021).
Abstract:Predictive AI data analytics technologies pose new challenges for retail management. Through the adoption of a qualitative methodology, the
study shed light on opportunities and provides recomemendations related. The preliminary findings argue that AI data analytics enhances retail firms marketing
... decision-making and sales performance, where marketing and technologies are integrated. The study also highlights the emerging role of the software provider in the adoption of those technologies.
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